"My se nebudeme bránit tomu, vzít si v budoucnu subdodavatele," uvedl Moravec. Podmínkou ovšem bude, aby externí dopravce provozoval linku efektivněji než České dráhy. "Je to věc naprosto revoluční," řekl Moravec, podle kterého je však zatím vše ve stádiu úvah. Náměstek ani nenaznačil, o které spoje by šlo.
Jediným objednatelem vlaků na české železnici je zatím veřejná správa. Kraje si od drah kupují regionální spoje, ministerstvo dopravy zase hradí rychlíky. Ty si automaticky bez výběrového řízení objednává u Českých drah. Tuto praxi Moravec kritizoval jako generální ředitel společnosti Veolia Transport, která se neúspěšně snažila zavést na české koleje první soukromé rychlíky.
Případného tendru Českých drah by se tak mohla zúčastnit i Veolia Transport, odkud Moravec odešel do ČD. Jak Moravec sdělil, Veolia Transport však zatím rezignovala na své další aktivity na železnici. S Moravcem totiž do ČD přišel i celý železniční tým Veolia Transport. "Teď to tam nemá kdo dělat," řekl Moravec.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
