"Do rozhodnutí ÚOHS nebudeme případné akvizice komentovat," řekla mluvčí Škody Holdinq Radka Pistoriusová.
Dosavadní majitelé Pars nova Petr Doležal, Lubomír Mach a František Pohl získají podle serveru z prodeje několik set milionů korun.
Pars nova s 840 lidmi je jedním z největších domácích opravářů kolejové techniky. Největším projektem jsou dodávky motorových jednotek Regionova Českým drahám. Významné procento tvoří modernizace tramvají. Předloni měla firma obrat 1,2 miliardy korun.
Firmy už spolupracovaly na různých projektech. "Na pořadu dne je jednání o kooperacích, především v zahraničí," řekl loni v říjnu generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. Podle něj podaly obě firmy společnou nabídku na modernizaci až 60 tramvají KT4 v Bělehradu, kontraktu za stovky milionů korun. Dodávky mají začít v roce 2009.
Do škodovácké divize Transportation, seskupení s 2500 zaměstnanci, patří kromě plzeňských Škody Transportation a Škody Electric Plzeň, výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Skupina předloni utržila kolem 6,5 miliardy Kč díky vyššímu prodeji trolejbusů a tramvají.
Škoda Holding je ovládaná ze sta procent investiční skupinou Appian. Jako majitel holdingu je od loňského února vedená firma Appian Machinery B.V. z Amsterdamu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
