...soukromého sektoru má zájem sedm investorů, uvedlo v pondělí ministerstvo dopravy.
Veřejná soutěž je součástí strategie premiéra Roberta Fica na zrychlení silniční výstavby, která by do méně rozvinutého regionu východního Slovenska přilákala investory.
Ministerstvo uvedlo, že pět potenciálních zájemců o tendr na výstavbu dálnice v délce 53 kilometrů tvoří skupiny několika firem.
Jedinými dvěma samostatnými uchazeči jsou švédská Skanska <SKAb.ST> a francouzská Eiffage Travaux Publics <FOUG.PA>.
Do pětice konsorcií patří francouzská Vinci <SGEF.PA> ve spolupráci s ABN AMRO Highways <ABNO.AS> a španělská Obrascón Huarte Lain <OHL.MC>, jež spojila síly se dceřinou českou firmou OHL ŽS.
Francouzská Bouygues <BOUY.PA> vytvořila konsorcium s firmami Colas <COLP.PA>, Doprastav, Váhostav, Intertoll-Europe a Mota-Engil <MOTA.LS>.
Čtvrtou skupinu podniků tvoří Hochtief <HOTG.DE>, Alpine Bau, FCC Construction a Western Carpathians Motorway Investors Company a pátou konsorcium rakouských firem Strabag <STRV.VI> a Porr Solutions.
Vládní komise nyní předběžné nabídky zhodnotí a rozhodne, komu bude umožněna účast v soutěži. Ministerstvo však odmítlo říci, kdy toto rozhodnutí padne.
Na základě programu partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) vítěz tendru dálnici postaví a získá 30letou licenci na její provoz.
Premiér Fico zvolil schéma PPP, aby ulevil rozpočtu veřejných financí na cestě Slovenska ke vstupu do eurozóny plánovanému již na příští rok.
[BRATISLAVA/Reuters/Finance.cz]



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
