Do zahájení sériové výroby v příštím roce chce Hyundai investovat 990 milionů eur (zhruba 25 miliard korun), dodal Vaněk. Celková plánovaná částka 1,1 miliardy eur (asi 28 miliard korun) bude podle Vaňka proinvestována do roku 2011, po nájezdu na plnou kapacitu. Zkušební výroba automobilů má v Nošovicích začít letos v září, sériový provoz se má rozjet v březnu příštího roku. V první fázi chce Hyundai vyrábět 200.000 vozidel ročně, plná kapacita bude znamenat výrobu o 100.000 vyšší.
Výrobní haly jsou podle Vaňka před dokončením, takže drtivá část investic bude letos směřovat do pořízení strojů a výrobních technologií. "Ve stavební části chybějí obklady některých částí vnějšího pláště, chybí také část vnitřní spojovací komunikace mezi halami. Největším jednorázovým objektem je administrativní budova. Zatím jsme nepodali ani žádost o stavební povolení, protože to není naše priorita. Budova se začne stavět během letošního roku a předpokládáme, že do konce letošního roku bude stejně hotová," dodal Vaněk.
Převodovkárna, kde má sériová výroba začít v listopadu, je už podle Vaňka kompletně vybavená a výroba se testuje. Ve svařovně jsou všechny roboty na místě, ale zatím nejsou nainstalovány. V dalších halách se zařízení naváží a instaluje.
Vaněk dnes také informoval, že vůz Hyundai i30, který chce šestá největší automobilka na světě začít vyrábět v Nošovicích jako svůj první model, byl ve čtvrtek ve Španělsku zvolen Autem roku 2008, a to jako první asijská značka v historii soutěže. Dosud v ní podle Vaňka vítězili evropští výrobci. Soutěž vyhlašuje španělský deník ABC, automobily hodnotila porota složená z 52 španělských novinářů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
