Minulý týden měl státní podnik uzavřeno 98 procent smluv. To znamená, že pokud ÚOHS najde ve výběrových řízeních chyby, bude moci maximálně uložit pokutu, ale výsledky tendrů už nepůjde změnit.
Soutěže lesníků přitom v posledních letech patří k nejproblematičtějším. Ve sporu o miliardy korun figurují dvě lesnické skupiny. Firmy ze Sdružení podnikatelů v lesním hospodářství odváděly větší část prací ve státních lesích do roku 2006, zakázky získaly ještě bez řádných výběrových řízení. LČR ale po konzultaci s ÚOHS zavedly nový systém tendrů a původní smlouvy zrušily. Sdružení s tím nesouhlasilo. Naopak Česká asociace podnikatelů v lesním hospodářství byla pro.
Po řadě problémů pak státní podnik vypsal tendry pro roky 2008 až 2010. Rozdělil je na dvě skupiny - v jedněch si budou LČR vytěžené dřevo prodávat samy, ve druhých budou prodávat přímo těžařské firmy. Antimonopolní úřad se věnuje oběma skupinám. O prvním balíku, kde si budou LČR vytěžené dřevo prodávat samy, už jednou rozhodl. Žádné problémy nenašel, teď se ale zakázkami zabývá znovu, protože dostal několik odvolání.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
