"Mánii" bankovních kont měla odstartovat díky silné komunikaci s cílovou skupinou právě Investiční a Poštovní banka. Masívní reklamní kampaň, ale špatná pověst banky charakterizovaly podle odborníků na marketingovou komunikaci hlavní strategii IPB. Účastníci včerejší Stálé konference o komunikaci se pod vlivem posledních událostí kolem dosud třetí největší tuzemské banky mimo jiné shodli na tom, že o špatné r
eputaci IPB odborníci, včetně zahraničních, věděli, ovšem neměli o ní ponětí potenciální klienti.Toho prý IPB využila a stala se lídrem v řízené komunikaci s cílovou skupinou klientů, kterým tento bankovní ústav nabízel širokou paletu finančních produktů. "IPB nebyla profitabilní, ale zato s vysokou ambicí na dominantní podíl na trhu," konstatoval například Milan Hejl z Asociace public relations agentur. Připomněl, že tento bankovní dům měl navíc značný vliv v některých médiích. Toho prý banka využívala t
aké k včasnému "zachycení" některých informací, které by mohly mít negativní vliv na důvěru veřejnosti. Podle Miloše Růžičky z Komerční banky nebyla masívně prezentovaná nabídka IPB zcela podložena nabídkou reálnou. Úspěch této strategie prý ovšem dokládá současná "mánie" bankovních kont. Očekává se, že ta se také odrazí ve zvýšených výdajích bankovních domů na reklamu.Především finanční instituce by měly podle účastníků konference klást silný důraz na integrovanou marketingovou komunikaci. "Ohrožení nebo poškození dobré pověsti finanční instituce působí škody, nesrovnatelné s jinými obory podnikání," uvedl Růžička. Mezi případy takového ohrožení totiž patří také záměrné informační útoky a fámy ze strany konkurence. Proto je nutné, aby banky měly samostatn
ý útvar, odpovědný za veškerou komunikaci firmy se všemi cílovými skupinami.Ať už negativní či pozitivní informace o firmě mají vliv na její hodnotu. "Negativně je například vnímáno jen zpoždění pravidelné výroční zprávy, která se považuje za jakýsi rituál," uvedl Dušan Michelfeit z B.I.G. Prague. Například u Komerční banky, která je z většiny státní, se tyto vlivy projevují velkými výkyvy hodnoty akcií. Jejich změna je totiž nejčastěji způsobena zprávami o blížící se nebo naopak oddalující se privatizaci
.Zdroj: HN z 21. 06. 2000