Většina developerů totiž financuje projekty právě v rámci skupiny, a to většinou z výnosů dřívějších projektů, méně již prostřednictvím bankovních úvěrů. Nový zákon o dani z příjmů však omezuje možnost odpočtu daňově uznatelných nákladů jak z vlastního financování v rámci skupiny, tak od takzvaných nespojených osob, tedy například bank, vysvětlil Jan Daněk ze společnosti Delloite.
Nový zákon má kromě toho některé složité a nepřesné formulace, navíc uvádí několik metod výpočtu daňově neuznatelných nákladů, které vedou k různým výsledkům, uvedl Radek Halíček ze společnosti KPMG ČR. "Pohled na nová pravidla financování se na trhu s nemovitostmi rozdělil na dvě skupiny. Jedna ho vnímá jako tragédii a druhá jako supertragédii," dodal.
"Nebyl to tak úplně náš nápad, bylo to nadirigováno z těch nejvyšších míst," řekla Martincová. Developeři a realitní odborníci vidí jako další problém zákona složitější možnost započítávat úvěry od nespojených osob jako daňově uznatelné náklady. I to by však podle Martincové měla novela zákona řešit.
Mezi pozitiva daňových reforem zařadila Marie Konečná z KPMG snížení daně z příjmu, možnost skupinové registrace k platbě DPH například u kapitálově propojených firem nebo stropy pro pojištění zaměstnanců. Záporný efekt vidí odborníci především v případě omezení daňově uznatelných nákladů.
Další změny, které reforma veřejných financí přinesla, se týkají leasingu nemovitostí. A to v podobě zásadního prodloužení minimální doby trvání leasingové smlouvy z dřívějších osmi na současných 30 let.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
