"Tato změna se chystala již delší dobu. Pro naši společnost je to dobrý krok," řekl Masopust. Po autobateriích již nebyla taková poptávka jako po startovacích akumulátorech. Ty slouží jako nouzové zdroje elektrické energie při přerušení dodávky elektrického proudu ze sítě. "Máme již vytvořenou velmi stálou odběratelskou síť, je o ně zájem," podotkl personální ředitel. Akuma naopak nedodávala automobilové startovací baterie již ani do mladoboleslavské Škodovky.
Se změnou výroby nepřijde nikdo ze zaměstnanců o místo. Firma se dokonce chystá k novému náboru. "Přesný počet zatím nevíme, jisté ale je, že v první vlně potřebujeme 40 nových zaměstnanců," řekl Masopust. Firma pouze změnila technologii a tam, kde se vyráběly autobaterie, se nyní budou vyrábět staniční baterie. Poslední startovací baterii firma vyrobila 15. února.
Společnost Akuma, která letos slaví již 105 let od svého vzniku, zaměstnává v současné době zhruba 700 lidí. Od roku 1998 je součástí italského koncernu Fiamm, který je celosvětovým lídrem na trhu houkaček a významným výrobcem průmyslových baterií, startovacích baterií, klaksonů a autoantén. Právě po začlenění do italského koncernu začala Akuma vyrábět také kabely, anténní adaptéry a antény pro automobilový průmysl.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
