...uvedly ve čtvrtek dva zdroje.
Zdroje obeznámené s průběhem tendru na elektrárnu v Belene řekly agentuře Reuters, že na předních místech jsou nyní belgický podnik veřejných služeb Electrabel ze skupiny Suez <LYOE.PA> a německá firma RWE <RWEG.DE>.
Bulharsko obdrželo nabídky také od firem ČEZ <CEZPsp.PR>, Enel <ENEI.MI> a německý E.ON <EONG.DE>.
"Rozhodnutí o užším výběru se nyní čeká ke konci března," řekl jeden zdroj. "(Státní elektrárenský monopol) NEK nedokázal minulý týden dospět k rozhodnutí."
Mluvčí NEK uvedla, že na konci března by mohlo v projektu dojít k vývoji, ale neposkytla žádné podrobnosti. NEK bude držet 51 procent Belene s instalovaným výkonem 2000 megawattů.
Sofie si od elektrárny v podunajském Belene slibuje, že z Bulharska opět udělá předního vývozce elektrické energie na Balkáně poté, co bylo kvůli vstupu do Evropské unie přinuceno odstavit jaderné reaktory vybudované v komunistické éře.
Generálními dodavateli pro stavbu zhruba za 4 miliardy eur jsou ruský Atomstrojexport, divize koncernu Gazprom <GAZP.MM>, franzouzská Areva <CEPFi.PA> a německý Siemens <SIEGn.DE>. Reaktory mají být uvedeny do provozu v letech 2013 až 2014.
Sofie odložila konečný výběr strategického investora na polovinu letošního roku kvůli politickému boji o způsob vedení Belene a potížím s financováním, jež by mohly odsunout spuštění elektrárny daleko za plánovaný rok 2014.
[SOFIE/Reuters/Finance.cz]



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
