Vítr škodil především prostřednictvím stromů, které kvůli němu popadaly na koleje či trolejové vedení. Z odhadovaných 30 milionů korun připadá 4,5 milionu na vagony a lokomotivy. To je méně než loni. Do padlého stromu vlak narazil v 16 případech; při Kyrillovi se událo 57 srážek. "Strojvedoucí byli včas zpraveni o hrozícím nebezpečí a ve 44 případech vlaky zastavily ještě před překážkou," řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Vítr ničil také drážní infrastrukturu, jako jsou troleje, sloupy elektrického vedení, nebo střechy budov. Celkem kvůli tomu dráhy uzavřely o víkendu čtyři desítky úseků. Nejhorší byla situace v jihozápadních a severních Čechách. Uzavřeny byly například tratě Veselí nad Lužnicí - Lomnice nad Lužnicí, Nová Ves u Českých Budějovic - Jílovice nebo Železná Ruda - Alžbětín.
Větrná kalamita zasáhla o víkendu řadu odvětví a způsobila škody v řádech stamilionů korun, především v energetice. Bez proudu se kvůli poškozenému vedení ocitl téměř milion lidí; elektrárenská společnost ČEZ vyčíslila škody na 150 milionů korun, což je o 50 milionů více než po Kyrillovi. Naopak v lesích by nyní měly škody být menší než před rokem.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
