Loňská částka je výrazně vyšší než očekávání analytiků, kteří předpovídali, že zahraniční turisté utratí v ČR zhruba 120 miliard korun. Ještě rychleji než příjmy však rostly devizové výdaje českých turistů na výjezdy do zahraničí. Výdaje se zvýšily o 18 procent na 73,5 miliardy korun. Čisté příjmy ze zahraničního cestovního ruchu tak zaznamenaly pokles o tři procenta, když loni dosáhly 60,3 miliardy korun.
Analytik Mag Consulting Jaromír Beránek považuje tento vývoj za pozitivní. "Čím menší saldo, tím vyspělejší ekonomika. Německo má saldo záporné," dal příklad Beránek. Prudce rostoucí výdaje Čechů na zahraniční dovolenou podle něj souvisejí s rostoucí životní úrovní a také s posilováním koruny, která cestování zlevňuje.
Podle odhadů Mag Consulting lze v následujícím roce očekávat pokračování tohoto trendu, tedy rychlejší růst devizových výdajů a stagnaci či mírný pokles čistých příjmů z cestovního ruchu.
Do tuzemských ubytovacích zařízení loni přijelo 6,7 milionu zahraničních turistů, což je meziročně o 3,8 procenta více.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
