"Je zvláštní, že v době, kdy drtivá většina firem vykazuje velmi dobré ekonomické výsledky a výrazně roste, tyto společnosti používají při získávání zdrojů tak tradiční postupy, jako je klasický bankovní úvěr nebo sahají po vlastních prostředcích. Emise nových akcií je podobně jako emise dluhopisů naprosto výjimečný krok," uvedla Eva Kislingerova z VŠE.
Firmy přitom podle ní měly právě v této době velmi vhodné podmínky pro získávání čerstvých finančních zdrojů jinými způsoby, ale nepoužívaly je. "Ohromující je číslo 80 procent firem, které pro dlouhodobé financování svého podnikání používají vlastní zdroje," podotkla. To podle ní ukazuje, že české společnosti si vytvořily značné rezervy, které nyní takto používají. Úvěry využívá 69 procent a leasingy 57 procent firem. Jde o relativně nízká čísla, která pak logicky doplňují informace statistiků o pomalém růstu úvěrů společností a firem, dodala.
V rozsáhlém šetření, které uspořádala Podnikohospodářská fakulta VŠE, odpovědělo a úplným způsobem vyplnilo rozsáhlé dotazníky celkem 252 českých podniků. Šetření se uskutečnilo ve firmách zpracovatelského průmyslu. Šlo především o firmy s více než 250 zaměstnanců.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
