V Německu, Rakousku a Švýcarsku obstáli v základních znalostech ekonomické terminologie pouze dva vedoucí zaměstnanci ze 100, přesně 2,3 procenta. Vzorkem průzkumu přitom byli vysokoškolsky vzdělaní lidé nebo zaměstnanci s maturitou. Ověřování znalostí se netýkalo ekonomické teorie, ale běžně používaných termínů, kterými například vrcholový management komunikuje se svými podřízenými nebo se s nimi každodenně setkávají v ekonomických rubrikách novin a časopisů.
Podobná jako v zahraničí je prý situace i v ČR. "Podle našich interních zjištění nerozumí v průměru více než 95 procent zaměstnanců s vysokoškolským vzděláním nebo maturitou ani základním ekonomickým pojmům," uvedla Jana Hajduová, manažerka projektu EBC*L ze společnosti EuroProfis. Ta jako jediná v ČR získala licenci pro tento typ vzdělávání. První zájemci získají potřebnou certifikaci v druhé polovině letošního roku.
"Je prokázáno, že kvůli neznalosti podnikové ekonomiky mohou zaměstnanci velmi komplikovaně nebo někdy vůbec naplnit své pracovní cíle, úkoly, zadání nadřízeného, sdílet vize nebo strategii firmy," míní Hajduová. Jde podle ní o určitý druh "jazykové" bariéry. Právě na tyto problémy prý reaguje systém EBC*L. Ten je již rozšířen ve více než 20 evropských zemích. EuroProfis chce, aby do konce letošního roku zkoušku absolvovalo několik set lidí.
Europrofis momentálně oslovuje zhruba 300 institucí a firem. "S naší podporou se z nich stanou akreditovaná zkušební centra, kde zájemci mohou absolvovat kurz, složí závěrečnou zkoušku a získají mezinárodně uznávaný certifikát. Může jít o vysoké školy, soukromé i státní instituce nebo firmy," dodala Hajduová.
Mezinárodní projekt EBC*L podporuje Evropská unie. Jeho rozjezd v rámci ČR představuje investici za 3,7 milionu Kč, z čehož tři čtvrtiny jsou financovány v rámci programu EU, zbytek pak z vlastních zdrojů EuroProfisu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
