Cílem novely je podle ministra zemědělství Petra Gandaloviče sjednotit vlastnictví komunikací s vlastnictvím pozemků pod nimi. Nynější situace, kdy jsou pozemky pod silnicemi státní, ale ve správě Pozemkového fondu, totiž komplikuje situaci krajů při údržbě komunikací nižších tříd. "Usnadní to správní a další řízení při rekonstrukcích či stavebních řízeních," uvedl již dříve například mluvčí Královéhradeckého kraje Imrich Dioszegi.
Podle náměstka jihočeského hejtmana pro dopravu Robina Schinka by ale bylo prospěšné, kdyby stát hradil také výdaje spojené s vypracováním geometrických plánů a se zaměřením pozemků. Obává se, že by tyto náklady mohly být nakonec vyšší než hodnoty převáděných pozemků," dodal. Pro Liberecký kraj bude zřejmě převod státních pozemků pod silnicemi II. a III. tříd znamenat náklady v řádech statisíců korun.
Pozemkový fond ČR už nyní převádí pozemky pod dálnicemi a silnicemi první třídy na Ředitelství silnic a dálnic, a to na základě žádosti nabyvatele, doložené souhlasem ministerstva dopravy. Mluvčí Pozemkového fondu Michal Bureš dnes ČTK řekl, že fond zatím nemá přehled o tom, kolika pozemků by se mohl bezúplatný převod týkat. Podle něj to vyplyne až z případných žádostí krajských a obecních samospráv.
Novelu, která má nabýt účinnosti dnem vyhlášení ve Sbírce zákonů, nyní dostane k posouzení prezident Václav Klaus.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
