Další čtyři procenta společností odpověděla, že jejich lidé nejsou konkurence schopni vůbec. Dohromady tak více než 70 procent firem tvrdí, že drtivá většina jejich zaměstnanců není schopna práce ve vyspělých zahraničních ekonomikách na takových postech, které zastávají doma.
"Není to příliš lichotivé hodnocení a samozřejmě je otázkou, nakolik odráží realitu. Ale musíme ho brát naprosto vážně jako názor výrazně převládajícího množství manažerů velkých českých průmyslových podniků," uvedla Eva Kislingerová z VŠE, která je hlavní řešitelkou výzkumného záměru.
Tento jev podle ní souvisí s dalšími zjištěními, která průzkum přinesl. "Především vidíme situaci, kdy se vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem do značné míry redukuje. Téměř 64 procent dotázaných firem si například nejvíce cení adaptabilitu zaměstnanců, schopnost přizpůsobit se požadavkům práce, tedy zadáním. Daleko méně, necelých 19 procent, chce od svých pracovníků schopnost přijímat inovace," upozornila.
Alespoň tak podle Kislingerové vidí manažeři efekt organizační kultury ve vlastních firmách. Tato kultura je samozřejmě managementem ovlivnitelná, pokud je tedy výsledkem působení firemního prostředí na zaměstnance adaptabilita a schopnost plnit zadání zaměstnavatele, pak je to buď vědomě, nebo nevědomě žádaný efekt, dodala.
V rozsáhlém šetření, které uspořádala Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické, odpovědělo a úplným způsobem vyplnilo rozsáhlé dotazníky 252 českých podniků. Šetření se uskutečnilo ve firmách zpracovatelského průmyslu. Největší společnost dosáhla v roce 2006 obratu 9,5 miliardy korun, nejmenší ve stejné době 75 milionů korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
