...prohloubil schodek veřejných financí. Ukázaly to páteční údaje statistického úřadu.
Druhá největší ekonomika eurozóny loni zaznamenala deficit ve výši 2,7 procenta, zatímco vláda prezidenta Nicolase Sarkozyho si stanovila cíl 2,4 procenta, tedy stejně vysoký schodek, s nímž hospodařila v roce 2006.
Vláda z tohoto skluzu viní ekonomické zpomalení a uvedla, že bude revidovat vzhůru svou prognózu deficitu veřejných financí pro letošní rok ze 2,3 procenta, protože již snížila předpověď ekonomického růstu na 1,7 až 2,0 procenta z předchozích 2,0 až 2,5 procenta.
Zpráva o březnovém poklesu spotřebitelské důvěry na čerstvé rekordní dno, která vyšla rovněž v pátek, potvrdila chmurné představy ekonomů o francouzském hospodářském růstu v letošním a příštím roce.
"Nad ekonomikou se stahují mračna," řekl Olivier Gasnier, ekonom ze Société Générale.
"Deficit veřejných financí se letos pravděpodobně udrží pod 3 procenty (limitu EU), ale výhled na rok 2009 není dobrý a vláda bude nucena volit mezi utahováním rozpočtové politiky, nebo uvolněním deficitu nad 3 procenta."
Konečné údaje statistického úřadu INSEE v pátek také ukázaly, že hrubý domácí produkt (HDP) Francie ve čtvrtém kvartále rostl o 0,4 procenta proti původně uváděným 0,3 procenta.
Celoroční růst HDP byl však potvrzen na 1,9 procenta, zatímco francouzská vláda zakládala loňský rozpočet na prognóze růstu v rozmezí 2,0 až 2,5 procenta.
[PAŘÍŽ/Reuters/Finance.cz]



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
