ČEZ podle Svobody plánuje do roku 2013 kvůli vyšším nákladům na emisní povolenky změny ve svém elektrárenském portfoliu. Elektrárny na plyn by se na výrobě elektřiny měly podílet v té době 20 procenty. Nyní nemá ČEZ ani jednu elektrárnu na zemní plyn. Emisní povolenka na jednu tunu CO2 bude za dvojnásobek dnešní ceny (23 eur), uvedl Svoboda.
Otázkou podle Svobody zůstává výsledný poměr vyšších příjmů z rostoucích cen elektřiny na jedné straně a dodatečných nákladů na emisní povolenky na straně druhé.
"Musíme pozměnit portfolio tak, že přesuneme investice, které jsme alokovali do projektů založených na uhlí, do projektů na plyn," řekl Svoboda. ČEZ již dříve řekl, že do obnovy uhelných elektráren investuje 100 miliard korun.
Svoboda dnes rovněž uvedl, že společnost nyní vidí silné příležitosti v zahraničních akvizicích ve střední a východní Evropě, protože očekává, že konkurenční firmy, například německý E.ON nebo italský Enel nyní zpomalí svou expanzi. "Toto jsou dva z nejagresivnějších hráčů na trhu, a ti jsou nyní nasyceni," uvedl Svoboda.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
