Zřejmě největší změnou je, že letiště se budou muset o výši poplatků radit s jednotlivými aerolinkami. Jestliže se bude zdát výše poplatků aerolinkám přemrštěná, budou moci k řešení sporu s provozovatelem letiště přizvat národního regulátora. Ten poté rozhodne o dalším postupu.
Směrnice rovněž dovoluje provozovatelům letiště, aby zvedali ceny letištních poplatků v případě, že potřebují "zafinancovat" například rozšíření kapacity či nějaké další úpravy. O tomto důvodu však musí vědět pasažéři a musí být také informováni, jak dlouho budou vyšší ceny platit.
Aby nová regulace mohla začít platit, musí jí ještě beze změn schválit ve druhém čtení Evropský parlament. Je tak stále možné, že dozná ještě dalších úprav, protože v tomto případě mezi poslanci nepanuje shoda a mohou návrh pozměnit. Pokud by se tak skutečně stalo, je dost možné, že státy do něj znovu zasáhnou a bude se rozhodovat až ve třetím čtení.
Česká republika nemá podle dostupných informací ČTK se směrnicí problém. Zároveň se však přiklání k tomu, aby byly pravomoci "dozorčího orgánu", který by vstupoval do sporů mezi letišti a aerolinkami, jen minimální.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
