Společnost loni vydělala milion eur po ztrátě 204 milionů eur v předchozím roce. Loňský výsledek přitom nezahrnuje jednorázový příjem 3,3 miliardy eur plynoucí z červnové dohody o restrukturalizaci. Ta zachránila podnik před bankrotem a snížila jeho dluh na polovinu z původních devíti miliard eur.
Firmu Eurotunnel provázely potíže již od spuštění projektu koncem 80. let minulého století. Náklady na vyhloubení padesátikilometrového tunelu mezi Francií a Británii překročily původní odhady, zatímco přeprava v tunelu po jeho otevření v roce 1994 za prognózami zaostávala.
Za slabým zájmem cestujících stála mimo jiné absence vysokorychlostní železniční trati v Británii, jejíž provoz byl spuštěn teprve loni v listopadu. "Teď, když konečně máme toto vysokorychlostní spojení v Británii, dosahujeme počtu cestujících, jakého jsme měli dosahovat před 15 lety," uvedl generální ředitel společnosti Jacques Gounon. "Rok 2007 ukazuje, že nová Groupe Eurotunnel není podobná té staré," dodal.
Tržby podniku loni díky zvýšenému provozu v tunelu stouply o šest procent na 775 milionů eur. V letošním prvním čtvrtletí vyskočily bez zahrnutí kurzových výkyvů dokonce o 15 procent na 187,6 milionu eur, napsala agentura AP.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
