Ekonom píše, že celý záměr souvisí s činností vládní komise pro rozvoj Brdska, zřízené kabinetem Mirka Topolánka loni v říjnu. Podle náměstka ministra financí a předsedy komise pro rozvoj Brdska Ivana Fuksy celý projekt vzešel ze zadání vlády, jež požadovala kvalitnější napojení obcí v blízkosti radaru na dálnici D5. "Problematika byla konzultována se starosty, z čehož vyplynuly požadavky na zajištění větší bezpečnosti provozu napřímením členitých úseků a vybudováním obchvatu Nezvěstic," cituje server Fuksu.
Ekonom v souvislosti s projektem oslovil i ministerstvo dopravy, odpovědi na zaslané otázky prý ale zatím nezískal. "Mluvčí Karel Hanzelka pouze tlumočil stanovisko vedení resortu, že 's radarem tento projekt v žádném případě nesouvisí'," píše Ekonom.
Americký protiraketový radar by měl stát ve vojenském prostoru Brdy. Radarové zařízení USA má chránit před případnými střelami ze zemí, jako je Írán. Součástí protiraketového štítu má být základna s antiraketami v Polsku.
Hlavní smlouva k radaru je již hotova a v Praze ji počátkem května podepíšou šéfové diplomacií ČR a USA Karel Schwarzenberg a Condoleezza Riceová. Obě smlouvy budou platit pouze v případě, že je schválí parlament. Česká politická scéna je ve věci radaru rozdělená.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
