Adidas zažaloval u nizozemského soudu několik maloobchodních firem, které na své oblečení umísťovaly podobným způsobem dva pruhy. Požadoval, aby jakákoliv třetí strana přestala používat stejné nebo podobné značení, které podle ní může být zmatečné. Nizozemský soud požádal v tomto případě o radu Evropský soudní dvůr.
Oponenti Adidasu - Maca Mode, C&A, H&M a Vendex KBB - argumentovali, že dva pruhy se liší od tří pruhů, které používá sportovní gigant. Evropský soud však nepřijal argument, že symboly, jako pruhy, mohou být využívány všeobecně.
Soud rozhodl, že v případě ochraných známek je pouhá skutečnost, že významná část veřejnosti potvrdí podobnost mezi oběma symboly, dostatečná k tomu, že právo na ochranou známku je porušováno. Adidas tak podle rozhodnutí může zabránit dalším konkurentům v používání dvou pruhů, které jsou umístěné tak, že by mohly lidem připomínat jeho známou ochranou známku.
Geografický původ, tvar nebo funkce produktů může být zařazena na seznam výjimek, na které nemůže být poskytnuta ochranná známka. Například soud již dříve stanovil, že tvar holicích strojků nemůže mít ochranu před konkurenty. Pruhy však na tento seznam nezařadil, napsala agentura Reuters.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
