"Poslední dva roky zaznamenala většina firem rekordní zisky. Zlepšily se takřka všechny ukazatele počínaje tržbami a konče rentabilitou. Takže nepřekvapí nepřímá úměra mezi ekonomickým růstem a počtem bankrotů," řekl analytik Raiffeisenbank Aleš Michl. Letos začal platit nový úpadkový zákon, který posiluje možnost pokračování firmy i po úpadku. "Čekáme sice mírné snížení ekonomického růstu, ale stále je jen málo faktorů proto, aby letos byl počet konkurzů vyšší než loni," dodal.
Podíl konkurzů v dopravě loni meziročně klesl na 0,077 procenta. Proti roku 2006 si výrazně polepšil zpracovatelský průmysl z 0,081 na 0,066 procenta. K nejbezpečnějším odvětvím patří stejně jako v roce 2006 veřejné a sociální služby a také finanční služby. Riziko konkurzu v dopravě bylo loni téměř desetkrát větší proti veřejným a sociálním službám.
Největší počet prohlášených konkurzů v loňském roce připadá stejně jako v roce 2006 na firmy zabývající se obchodem a opravami, které však mají v domácí ekonomice největší zastoupení. Z celkového počtu 2,43 milionu firem spadá přes 666.000 registrovaných ekonomických subjektů právě do těchto odvětví.
Coface Czech trvale sleduje rizikovost odvětví. Jedním z nástrojů je poskytování kreditních informací o podnikatelských subjektech. Zaměřuje se také na řízení pohledávek a na pojištění pohledávek. Coface Holding nabízí služby přímo v 65 státech světa. V České republice působí od roku 1991, centrála pro střední Evropu je ve Vídni.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
