Škoda, dcera německého Volkswagenu, loni vyrobila přes 661.000 vozů a letos by měla podle výrobního ředitele Freda Kapplera produkce přesáhnout 700.000 aut. Automobilka v roce 2007 prodala 630.032 aut, letos plánuje prodeje zvýšit na 759.000 vozů, příští rok na 872.000 a v roce 2010 na 1,01 milionu. Plán by podle Kopeckého mohl ohrozit jen útlum celého automobilového průmyslu, s tím ale firma nepočítá. Továrna loni utržila 222 miliard korun, čistý zisk byl rekordních 15,98 miliardy korun.
Kromě domácích továren v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí má automobilka zahraniční závody v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině, ve kterých loni vyrobila 78.527 aut. V březnu navíc v bratislavském závodě německé mateřské společnosti Volkswagen zahájila sériovou výrobu modelu Octavia. Letošní plán je 20.000 aut.
Automobilka je největším tuzemským exportérem. Na celkovém vývozu se podílí 7,5 procenty. Loni vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství za 184,9 miliardy Kč.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
