Podle mluvčí ČD Cargo Simony Hradilové společnost staré lokomotivy odprodá a po modernizaci si je pronajme zpět s tím, že v budoucnu znovu přejdou do majetku ČD Cargo. "Chceme nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla," řekla Hradilová. Lokomotivy mají dostat například nový motor, brzdy; úplnou obnovou projde stanoviště strojvedoucího.
Dceřiná společnost Českých drah tak kráčí po stopách některých soukromých dopravců, které již své "brejlovce" nechaly zrekonstruovat. Využívá je například OKD Doprava nebo Unipetrol Doprava. Některé lokomotivy skončily i u zahraničních dopravců, například v Itálii. Rekonstrukce provádí společnost CZ Loko, která je zřejmě horkým favoritem i v tendru ČD Cargo.
Lokomotivy řady 753 pocházejí z dílny ČKD Praha, které je vyrábělo především v 70. letech. Pod označením 755 si nechaly České dráhy v nedávné minulosti zrekonstruovat dva stroje jako prototypy. Podle neoficiálních informací stála jedna lokomotiva 27 milionů korun. Počet "brejlovců" na české železnici není znám, podle Klubu přátel Brejlovců jich však v uplynulých letech velká část skončila na šrotišti.
Obnova dieselových lokomotiv je součástí ambiciózního plánu firmy, která chce během dvou let dát na obnovu vozového parku tři miliardy korun. Rekonstruované lokomotivy by měly podle představ vedení vydržet dalších 15 až 20 let. ČD Cargo vlastní zhruba 1000 lokomotiv a 30.000 vagonů.
Do masivních investic se ČD Cargo pustilo po prosincovém osamostatnění do dceřiné firmy Českých drah. Díky tomu skončilo financování ztrát osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy, které ročně činilo zhruba 700 milionů korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
