Analytici odhadují, že objem upisovaných akcií NWR, které by se vedle Prahy měly obchodovat i v Londýně a ve Varšavě, by mohl být i zhruba 35 miliard korun a tržní kapitalizace celé firmy by tím mohla převyšovat 100 miliard korun. Na pražském trhu by se tak emise NWR mohla přiblížit velikosti emise pojišťovny Vienna Insurance Group, nyní páté největší na trhu s kapitalizací kolem 125 miliard korun.
Očekává se, že NWR se zařadí v Praze mezi akcie elitního obchodního systému SPAD, kde je nyní 13 akcií, a stanou se také součástí hlavního indexu PX. Ještě do konce letošního roku by se akcie NWR mohly stát dokonce součástí prestižního indexu londýnské burzy FTSE 100, napsal britský list Financial Times.
NWR, která je registrovaná v Nizozemsku, chce prodejem akcií, které mají být určeny i pro drobné investory, získat alespoň jednu miliardu eur. Z výtěžku pak chce financovat nákup a rozvoj dolů v Polsku a na Ukrajině. Firmu vlastní ze 40 procent český finančník Zdeněk Bakala.
NWR loni podle konsolidovaných ukazatelů hospodařila se ziskem 196 milionů eur, zhruba 4,9 miliardy korun. Znamenalo to takřka dvojnásobek zisku z předchozího roku. Výnosy firmy stouply o 10,7 procenta na 1,37 miliardy eur, tedy přes 34 miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
