Podle návrhu, který má deník dispozici, mají skupina J&T a další akcionáři Pražské energetiky vyměnit jednu akcii PRE za 4,03 akcie ČEZ. Znamená to, že jedna akcie PRE je oceněna přibližně na 5000 korun. Je to méně, než za kolik se nyní tento cenný papír prodává na burze. Tam přijde na 6200 Kč, s akciemi se však prakticky vůbec neobchoduje, píšou HN.
Náměstek pražského primátora Pavel Klega (ODS), který návrh předkládá, nechce směnný kurz vycházející ze dvou znaleckých posudků rozebírat. "Nyní neřešíme detaily. Teď je to ve fázi, kdy reagujeme na vládní usnesení a říkáme, že o nabídku na směnu akcií máme zájem. Pak bude opět na řadě vláda. Musí říct, jestli se jí ta nabídka líbí," uvedl Klega.
Stát chce podle ministra práce a sociálních věcí Petra Nečase získat místo akcií PRE užitečnější majetek. "Jsou pro nás (akcie PRE) v podstatě bezcenné. Ostatní akcionáři firmy spolu jednají ve shodě, a my tak nemáme žádnou kontrolu nad řízením PRE ani nad její dividendovou politikou," uvedl.
Podle Nečase chce vláda za akcie PRE cenné papíry společnosti ČEZ také proto, že stát míní na burze prodat sedm procent této firmy. "Tím, že vyměníme akcie PRE za akcie ČEZ, se podíl státu v ČEZ sníží o něco méně," dodal Nečas.
Vláda schválila výměnu balíku akcií Pražské energetiky, který spravuje ministerstvo práce a sociálních věcí, za podíl v polostátní energetické společnosti ČEZ loni v srpnu. Ministerstvo získalo podíl v PRE v souvislosti s vládním usnesením z května 2002, a to pro účely důchodového pojištění. Většinovým majitelem PRE je s podílem 50,8 procenta firma Pražská energetika Holding, v níž má majoritu Hlavní město Praha; společnost Honor Invest, kterou vlastní finanční skupina J&T Finance Group, drží 34 procent a MPSV má 14,2 procenta akcií.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
