Společnost Air France-KLM uvedla, že ji Alitalia vyzvala, aby objasnila svůj současný postoj k celé situaci. Air France na začátku dubna odešla od jednacího stolu, protože se nedokázala dohodnout s odboráři na konkrétních plánech revitalizace Alitalie, která ztrácí přes milion eur denně a hrozí jí bankrot.
"Air France-KLM Alitalii naznačila, že smluvní ujednání oznámená 14. března s předpokládaným zahájením výměny akcií už pozbyla platnosti," píše se ve sdělení leteckého dopravce. Před zahájením veřejné nabídky na výměnu akcií bylo nutné splnit určité podmínky, což se ale nestalo.
Mezi podmínkami, které si Air France-KLM stanovila, bylo například to, že s navrhovanými kroky revitalizace budou souhlasit odbory i nová italská vláda. Ta má v Alitalii 49,9 procenta akcií. Proti nabídce Air France-KLM se postavil i vítěz nedávných parlamentních voleb Silvio Berlusconi, který usedne do křesla premiéra.
Berlusconi prosazuje italské investory a nejraději by viděl, kdyby se někteří z nich dohodli a nabídku podali společně. Mluvčí nynějšího premiéra Romana Prodiho podle agentury Reuters řekl, že bude nejpozději do středy svolána schůzka kabinetu. Dosluhující vláda má prý zájem dohodnout se s Berlusconiho lidmi na tom, jak Alitalii zajistit budoucnost.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
