Philip Morris si již nechal zvýšené ceny zaregistrovat v posledním cenovém věstníku a podle velkoobchodníků se nové kolky objevily ve skladech. První vlna zdražování zřejmě bude představovat narůst ceny za jednu krabičku o zhruba dvě až tři koruny. Plné promítnutí vyšší daně do ceny však znamená přibližně osm korun navíc, poznamenává deník. Firmy se tak snaží u některých značek zdražování rozvolnit, aby neztratily tolik zákazníků.
"Nastává čas, kdy se na trhu projeví nové, vyšší spotřební daně," uvedl jednatel společnosti Imperial Tobacco Kamil Provazník.
Podle Stanislava Vodičky z velkoobchodu Vonet dojde k vyčištění zásob cigaret s nižší cenou do podzimu. Původně to sice mělo být později, jenže pokud některá značka zdraží, prodeje levnějších cigaret se prý až zpětinásobí, a jsou tak vyprodané rychleji.
Se zvyšováním daní musí podle deníku cigaretoví výrobci bojovat s čím dál masivnějším přesunem českých kuřáků k levnějším značkám. Celkem přitom spotřeba cigaret i přes rostoucí cenu moc dolů nejde. Ročně se v ČR prodá přes jednu miliardu krabiček, z toho však zhruba pětinu podle odhadů skoupí zahraniční turisté. Naopak Češi si na 50 milionů krabiček přivezou zvenčí, poznamenává MfD.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
