Společnost dnes rovněž potvrdila předběžné údaje z minulého týdne, podle kterých se čistý zisk celé skupiny v prvním čtvrtletí zvýšil o 26 procent na 929 milionů eur. Skupina Volkswagen nabízí kromě vozů se značkou VW a Škoda rovněž automobily Audi, Seat, Lamborghini, Bentley a Bugatti.
"Všechny značky skupiny zaznamenaly zlepšení provozního zisku," upozornil dnes finanční ředitel společnosti Hans Dieter Pötsch. "Úspěch našich produktů ukazuje, že vstup nových modelů na trh se setkává se skvělou odezvou ze strany zákazníků," dodal generální ředitel Martin Winterkorn.
Volkswagen letos očekává zpomalení růstu světového trhu s automobily kvůli obtížným ekonomickým podmínkám, za kterými stojí vysoké ceny surovina a energií i krize na americkém trhu s bydlením. Firma nicméně předpokládá, že poptávka po jejích produktech výrazně stoupne, a to zejména v Asii a Tichomoří, střední a východní Evropě a Jižní Americe.
Volkswagen je největším producentem automobilů v Evropě. V prvním čtvrtletí stoupl prodej automobilky meziročně o sedm procent na 1,57 milionu vozů. Společnost by chtěla do roku 2011 dosáhnout celosvětového prodeje osmi milionů vozů ročně. V loňském roce prodala 6,2 milionu automobilů.
Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí prodej o 15,7 procenta na 173.474 vozů. Loni na všech světových trzích prodala 630.032 vozů, což představovalo nárůst o 14,5 procenta proti roku 2006.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
