Komise své rozhodnutí zdůvodnila mimo jiné tím, že v Česku je průměrné stáří vozů v železniční osobní dopravě podobně jako ve většině ostatních nových členských státech "sedmadvacítky" příliš vysoké.
"Jeho realizací (programu) se rozhodujícím způsobem urychlí modernizace českých železničních vozidel a veřejná železniční přeprava se učiní přitažlivější než individuální automobilová doprava, jež často více znečišťuje životní prostředí," uvedla komise.
Výkonný orgán unie dodal, že nejde o nepřípustné narušení hospodářské soutěže, které by nějak poškozovalo jiné subjekty, které do podpory zahrnuty nejsou.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
