Americké automobilky vykázaly prudký pokles domácího prodeje zejména kvůli propadu poptávky po sportovně-užitkových vozech. Pokles se v USA nevyhnul ani některým hlavním zahraničním konkurentům, například největší japonské automobilce Toyota Motor, napsala agentura Reuters.
Prodej největší americké automobilky General Motors se snížil o 23 procent. Ford vykázal pokles o 19 procent a Chrysler o téměř 30 procent. Prodej Toyoty klesl zhruba o pět procent a prodej největší evropské automobilky Volkswagen o více než šest procent.
V loňském roce se celkový prodej automobilů ve Spojených státech snížil téměř o tři procenta na 16,14 milionu vozů. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 1998.
Americké spotřebitele od nákupů odrazují nebývale vysoké ceny pohonných hmot, propad trhu s bydlením a celkově slabší růst americké ekonomiky. Země nicméně zůstává s velkým náskokem největším trhem s automobily na světě.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
