Sdružení dlouhodobě bojuje proti zaběhnuté praxi, kdy cestovní kanceláře z celkové ceny zájezdů vyčleňují nejrůznější příplatky. Jde například o letištní taxy, palivové příplatky, povinné pojištění, poplatky za vízum nebo takzvané bakšišné v arabských zemích. Podle SOS jsou tím mateni klienti, kterým je prezentována nižší suma, než kolik ve skutečnosti zaplatí.
Exim Tours, jako největší česká cestovní kancelář, měl sloužit jako exemplární příklad i pro ostatní firmy. Obvodní soud ale žalobu na firmu odmítl. Rozhodnutí odůvodnil podle Pickové tím, že SOS není oprávněno podávat takovou žalobu. "K očekávané interpretaci sporných ustanovení soudem tak bohužel vůbec nedošlo," řekla Picková.
Spor o příplatky k cenám zájezdů hýbe českým trhem již delší dobu. Za Exim se například postavila Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která tvrdí, že firmy postupují podle zákona o cestovním ruchu. Navíc příplatky prý z ceny primárně vyčleňují letecké společnosti, od kterých si CK pronajímají letadla.
Na rozdíl od Německa tak stále většina českých cestovních kanceláří příplatky vyčleňuje. Zároveň se ale objevují první firmy, jež cenu zájezdu inzerují v celku. Sem patří například CK Alex nebo CK Neckermann.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
