Klienty zkrachovalé CK Prácheň odškodní Česká pojišťovna

16.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Písek 16. května (ČTK) - Klienty zkrachovalé CK Prácheň z Písku odškodní Česká pojišťovna (ČP), u které byla cestovní kancelář pojištěna proti úpadku. Řekl to mluvčí ČP Václav Bálek. Peníze ústav vyplatí lidem, kteří si zájezdy zakoupili, ale už na ně neodjeli. V úpadku je CK Prácheň ode dneška. Žádní její klienti nejsou v zahraničí. Jako první o krachu cestovky informoval server iDnes.

Ačkoli lidé o peníze nepřijdou, budou si muset na jejich výplatu počkat půl roku. "Během následujících šesti měsíců bude požadavky klientů na vrácení peněz asistenční služba evidovat a poté je předá České pojišťovně, která klienty odškodní," uvedl mluvčí. Formulář najdou lidé na stránkách www.ceskapojistovna.cz nebo na pobočkách ČP. K němu je nutné přiložit doklad o zaplacení a cestovní smlouvu.

"Odhadujeme, že si letos zatím zakoupilo zájezd u této cestovní kanceláře zhruba 100 až 200 klientů," řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Dodal, že asi desítka se jich už na asociaci obrátila.

Centrála cestovní kanceláře na pěší zóně v Písku byla dnes odpoledne uzavřená. Jak zjistil zpravodaj ČTK na místě, jindy plná výloha nabídek na zahraniční pobyty je prázdná. Pouze na dveřích visí vzkaz pro klienty s omluvou a návodem, jak mají postupovat.

'S politováním vám oznamujeme, že k dnešnímu dni je CK Prácheň Písek s.r.o nucena ukončit svou činnost. Více než 16 let jsme bojovali se silnou konkurencí, avšak letos jsme již cítili nedostatek financí na chod cestovní kanceláře a realizaci zájezdů. S poklesem zájmu o naše zájezdy jsme se jinak než úpadkem vypořádat nedokázali,' stojí mimo jiné na letáku.

Pobočku CK dnes opustilo i několik zaměstnanců. Většina byla z nastalé situace rozčarována. "Včera mi to oznámili pouze esemeskou, že ukončili činnost. Měl jsem příští týden odjíždět do Milána. Sedm let jsem jezdil. Bez problémů, fungovali jsme, spousta zahraničních zájezdů. Snažil jsem se majitele kontaktovat. Bohužel není v tuto chvíli dostupný," řekl průvodce, který chtěl zůstat anonymní. Ani ČTK se jednatele Michala Hrazdila nepodařilo po několika pokusech zkontaktovat. Má vypnutý mobil, nefunguje ani telefon do centrály a prázdné jsou i internetové stránky firmy.

Cestovní kancelář měla podle Okamury problémy už dříve. "Na naší asociaci jsme dostávali dlouhodobě písemné podněty od chorvatských a italských hotelů, že jim tato CK nezaplatila za služby. Dostali jsme také mnoho podnětů od českých autobusových firem a klientů, že jim CK Prácheň dluží peníze," uvedl Okamura. Dodal, že majitele cestovky několikrát vyzývali, aby vše vysvětlil, ale bez úspěchu. V prosinci proto asociace vyloučila CK Prácheň ze svých řad.

Na špatné zkušenosti s CK Prácheň upozorňují lidé i na internetových serverech. "Také jsme si koncem roku 2007 zaplatili poznávací zájezd na Kubu pro čtyři členy rodiny. Odlet 7. února 2008 cestovka odložila na 17. února 2008, až se nejelo nikam jen s odůvodněním, že tři osoby odložený zájezd stornovaly. Dnes je 22. března 2008, vedeme plané telefonické rozhovory s chladnou slečnou z CK či laxním majitelem CK a naše peníze nikde," uvedla na webu www.cestovni-kancelare.orbion.cz Olga Procházková. Jiní prý potíže s cestovní kanceláři neměli. "S CK Prácheň jsem byl v Itálii, ve Španělsku, celý severní polární okruh. Nyní jsem sháněl nějaký zájezd. Nekvalitní služby jsem nikdy nezažil," řekl jeden z klientů cestovky, který dnes stál u zavřené kanceláře.

CK Prácheň patřila spíše k menším cestovním kancelářím, měla kolem 2000 až 3000 klientů ročně. Pobočky měla hlavně v jižních Čechách. Specializovala se především na zájezdy do Chorvatska a Itálie, nabízela i exotické zájezdy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK