Sezónně očištěné tržby v maloobchodě bez motoristického segmentu se v březnu meziměsíčně reálně snížily o 0,6 procenta, meziročně se zvýšily o 0,7 procenta.
Sezónně neočištěné tržby za potraviny klesly o tři procenta a za nepotravinářské zboží o 1,4 procenta, uvedl ČSÚ. Kromě nižšího počtu pracovních dní ovlivnila březnové tržby v některých typech prodejen i mimořádně vysoká loňská základna. Neobvykle teplé počasí totiž loni urychlilo nákupy typické pro pozdější jarní období. Letos v březnu naopak panovalo zimní počasí, které nákupům nepřálo.
Největší podíl na celkovém úbytku tržeb v březnu měly prodejny drogistického, farmaceutického a kosmetického zboží, které vykázaly i nejvyšší pokles tržeb, a prodejny se smíšeným zbožím s převahou potravin. "Zpomalení tempa růstu zaznamenal podílově málo významný maloobchod provozovaný prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby, dále prodej ve specializovaných prodejnách textilu a obuvi a také domácích potřeb," stojí ve zprávě ČSÚ.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
