Náklady na potraviny jsou nyní podle Dabouba v průměru více než 2,5krát větší než začátkem roku 2002. V dohledu přitom nejsou žádné známky zlepšení, a to zejména u rýže, která je základní potravinou v Asii. Ceny rýže nedávno poprvé v historii překročily 1000 dolarů za tunu, připomíná agentura Reuters.
Za růstem cen rýže podle Dabouba stojí kombinace řady faktorů, včetně silné poptávky, rostoucích cen pohonných hmot, snižování výdajů na zemědělství, stoupající produkce biopaliv, obchodních bariér, finančních spekulací a špatného počasí.
"Domníváme se, že tento fenomén přetrvá. Ne několik týdnů či měsíců, ale dva až tři roky," řekl Daboub při přednášce o světové potravinářské krizi na jedné ze singapurských univerzit. "Pokud by se ceny potravin během příštích tří let zdvojnásobily, vrátili bychom se z hlediska boje s chudobou zhruba o sedm let zpátky," dodal.
Daboub rovněž odmítl výzvy k založení asijského rýžového kartelu s tím, že manipulace s cenami by sice mohla být dočasně přínosná, ale v dlouhém období by mohla vést ke špatné alokaci zdrojů.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
