"Zájem zahraničních firem o podnikání v Česku je rok od roku vyšší. Na konci roku 2007 bylo v Česku evidováno 144.000 zahraničních společností, v následujících třech měsících toto číslo stouplo na více než 149.000," uvedl Richard Gürlich z Gürlich & Co. Hlavním důvodem je podle něj důvěra těchto firem v podnikatelské prostředí v ČR, za kterou jsou rychlý vývoj ekonomiky a dobré podmínky pro podnikání cizích společností.
Gürlich míní, že k nárůstu také přispívá fakt, že řada zahraničních firem již uskutečnila v Česku své obchody a po dobrých zkušenostech zde nyní zakládají své dceřiné společnosti. V mnohem větší míře než dříve rovněž do ČR směřují menší společnosti či soukromí investoři, poznamenal.
Analytik Raiffeisenbank Aleš Michl upozornil na dvě další pozitivní věci. Roste prý počet technologických firem, které zde investují. Navíc je zájem nejen o Prahu, ale napříč regiony. Třeba Brno, Plzeň i Ostrava mají podle něj spolu s metropolí na to, aby zde mělo ještě více firem svá regionální sídla. Jako příklady ze sektoru strategických služeb uvedl působení Sun Microsystems v Praze nebo brněnský projekt IBM zaměřený na outsourcing informačních technologií.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
