ČSA se na přechod k elektronickým dokladům připravují delší dobu a postupně zvyšují podíl elektronických letenek na celkových prodejích. Nyní tento podíl činí 90 procent; výrazně se ale liší podle způsobu prodeje. Nejvíce, téměř 100 procent, je to na internetových stránkách ČSA, agentury prodávají 95 procent letenek v elektronické formě, v síti kamenných poboček ČSA je to 78 procent.
Pro přechod na elektronické letenky je základní podmínkou takzvaný interlining, tedy vzájemné uznávání elektronických dokladů mezi partnerskými společnostmi. "K 15. květnu jsme dokončili interline propojení s padesátou třetí leteckou společností, United Airlines," uvedl viceprezident Českých aerolinií pro informační technologie Jiří Devát.
IATA se zavázala k přechodu na elektronické letenky především kvůli snížení nákladů. Celkové úspory odhaduje asociace na tři miliardy dolarů ročně (48,8 miliardy Kč). V průměru aerolinie za zpracování papírové letenky utratí deset dolarů, za zpracování elektronické dolar. V elektronických letenkách vidí aerolinie jednu z možností, jak v době drahé ropy snížit náklady.
Elektronické letenky mají výhody i pro cestující. Nelze je ztratit, jsou u nich nižší servisní poplatky a odbavení na letišti je jednodušší. Elektronickou letenku lze navíc snadno koupit přes internet. Přesto papír zcela nezmizí. Velká část letišť například v Africe nebo v Asii dosud nemá potřebné vybavení ke "čtení" elektronických letenek.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
