"Nyní probíhají jednání s bankami a dalšími společnostmi a je v podstatě rozhodnuto," cituje deník zdroj obeznámený s projektem. Podle listu má být stavba vyústěním sporu podnikatelů Karla Komárka a Tomáše Chrenka o budoucích cenách dodávek oceli z Chrenkových Třineckých železáren do Komárkových strojíren. Komárek se nakonec rozhodl vybudovat vlastní ocelárnu, píše MfD.
Komárkova firma KKCG existenci projektu neodmítá, nechce však potvrdit, že by to bylo definitivní. "Vybudování vlastní ocelárny, která by dodávala ocel jak našim vlastním podnikům, tak i dalším externím odběratelům, je pouze jednou z možných investic, které analyzujeme a zvažujeme," uvedl mluvčí skupiny Daniel Plovajko.
Ocelárna by podle deníku měla stát v areálu bohumínské železárny ŽDB a kromě ní by měla zásobovat hlavně Bonatrans, další firmu ze skupiny KKCG. Projekt má tvořit elektrická pec s příkonem 55 megawatt, což odpovídá velikostem pecí v největší tuzemské ocelárně ArcelorMittal.
To, co stavbu limituje nejvíc, podle deníku nejsou ekonomické otázky, ale nedostatek volné elektřiny a kapacit sítí na severní Moravě. Elektrárenská firma ČEZ a státní správce sítí ČEPS totiž připojení nové velké továrny, tedy i ocelárny, nabízí nejdříve v roce 2012, nakdy se plánuje spuštění nové rozvodny, píše MfD.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
