Podle deníku by společný česko-slovenský trh mohl začít fungovat už od ledna příštího roku. Mezistátní výměna elektřiny bude jednodušší a levnější než dosud. Energetické společnosti nebudou platit vysoké poplatky za rezervaci přeshraničních kapacit.
"Společný trh stabilizuje ceny pro konečné spotřebitele a zvýší bezpečnost dodávek," řekl Bartovský. Podle jeho slov však nemůže být řeč o návratu ke stavu před rozdělením federace a spojením přenosových soustav. "I když se trhy propojí, suverenita řízení obou soustav zůstane zachována," řekl Bartovský s tím, že detaily celého systému obchodování bude zpracovávat speciální tým složený z odborníků obou zemí.
Zatímco Česko má díky přebytku elektřiny nejnižší ceny ve střední Evropě, Slovensko musí už teď proud dovážet a v budoucnu se jeho deficit ještě prohloubí. Podle ministerstva průmyslu propojení obou trhů cenu elektřiny v Česku nezvýší. "Propojení trhů by se v ceně elektřiny nemělo projevit, a pokud ano, tak pozitivně," řekl E15 náměstek ministra průmyslu a obchodu Tomáš Hüner.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
