"V současnosti roste naše databáze tempem pět až sedm tisíc uživatelů denně. Téměř třetině z nich je více než 25 let," uvedla zástupkyně firmy Marie Šimonovská.
Zefcom lidem přihlášeným na internetových stránkách, které vytvořil, slibuje zaslání maximálně tří reklamních SMS denně. Za každou získají dvě koruny. V případě e-mailu je to 75 haléřů. Další peníze mohou zájemci získat za doporučení dalších uživatelů. Stránky dosud navštívilo kolem 55.000 uživatelů.
Vytvoření velké databáze možných adresátů reklamních sdělení je podle Šimonovské předpokladem pro zájem inzerujících firem. Na základě údajů, které uživatelé uvedou při registraci, jsou pro jednotlivé kampaně z databáze vygenerovány vždy takové skupiny potenciálních zákazníků, kteří dokonale vyhoví zadaným kritériím.
"Zatím o novou službu projevily zájem například finanční instituce, cestovní kanceláře, prodejci elektroniky a mnoho dalších," uvedl zástupce Zefcomu Tom Morrisroe.
S reklamou na mobilních telefonech koketují i tuzemští mobilní operátoři. Vodafone již loni na podzim nabídl studentům možnost posílat bezplatné SMS výměnou za zobrazené inzeráty na displeji telefonu, Telefónica letos začala nabízet svým uživatelům mobilních telefonů i pevných linek možnost volat bezplatně do všech tuzemských sítí za vyslechnutí reklamního sdělení.
Podle odborníků podobné projekty na internetu v minulosti většinou zanikly kvůli nezájmu inzerentů. Problematický také může být rozsah dat, kteří potenciální příjemci reklamy uvádějí.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
