Důvodem nárůstu poplatků bude předpokládaný pokles tržeb za volně obchodovatelné přeshraniční kapacity, které ČEPS nabízí obchodníkům s elektřinou. Ti o ně ztrácejí zájem spolu s tím, jak se přibližují velkoobchodní ceny elektřiny v Česku okolních zemích. Při podobných cenách už se například německým obchodníkům nevyplatí nakupovat elektřinu v Česku a "dovážet" ji do Německa.
Z části výnosů za prodej přeshraniční kapacity ČEPS dotuje národní tarify, jen letos takto přispěl více než jednou miliardou. "Tato částka dotace ale bude klesat," uvedl Tošovský.
Právě kvůli nižším tržbám za přeshraniční přenos (a také kvůli teplejší zimě) klesly společnosti ČEPS loni tržby o devět procent na 14,3 miliardy korun. Čistý zisk klesl v roce 2007 meziročně o 28 procent na 1,9 miliardy Kč.
Státem vlastněný ČEPS je jedinou společností, která má v Česku licenci na přenos elektřiny. Žije z poplatků za přenos elektřiny, za systémové služby a za prodej přeshraničních kapacit.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
