V mínusu skončila společnost podle svého finančního ředitele Nicka Manoudakise hlavně kvůli rostoucím cenám pohonných hmot, za které zaplatila téměř o polovinu více. Ke ztrátě přispělo také otevření poslední základny ve Vídni či nižší zájem o lety v zimní sezoně. Ztráta společnosti před úroky, daněmi, odpisy a nájmem (EBITDAR) stoupla o 14,4 procenta na 19,7 milionu eur.
Od zahájení letů v roce 2002 SkyEurope vykázaly vždy ztrátu. Do černých čísel má aerolinky dostat nové vedení, které do společnosti nastoupilo loni. "Kdyby ceny paliv zůstaly na úrovni loňského roku, pravděpodobně by to mohl být zlomový rok. Pokud ceny paliv zůstanou na současné úrovni, není možné, abychom tento rok dosáhli zisk," řekl ČTK Manoudakis.
Do zisku se letecká společnost může podle svého finančního ředitele dostat snížením nákladů a postupným zvyšováním výnosů. Náklady na jedno sedadlo SkyEurope přitom v prvním pololetí klesly o 17,7 procenta na 57 eur a v případě, že by se do nich nezahrnuly zvýšené ceny paliv, byly nižší o více než pětinu.
S akciemi SkyEurope se od roku 2005 obchoduje na vídeňské a varšavské burze. Největší podíl, 29,9 procenta, drží investiční fond York Global Finance, zbytek akcií je rozdělený mezi menší akcionáře. Od loňského května do konce dubna letošního roku firma zvýšila celkový počet přepravených cestujících o 22 procent na 3,7 milionu. V letošním roce chce přepravit čtyři miliony lidí. Letecký park tvoří 15 strojů, základny mají aerolinky v Bratislavě, Vídni a Praze. Letos v létě chce společnost otevřít čtvrtou základnu v Košicích.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
