"Čím více jsou mladí lidé vystaveni tabákové reklamě, tím je pravděpodobnější, že začnou kouřit," uvedla WHO před sobotním Světovým dnem bez tabáku. Obvinila rovněž výrobce cigaret, že klamně spojují používání tabákových výrobků s vlastnostmi, jako je sex appeal.
Většina kuřáků podle organizace začala s používáním tabákových výrobků před dovršením 18 let a téměř čtvrtině nových kuřáků je méně než deset let. Z celosvětového průzkumu podle WHO vyplynulo, že 55 procent dětí ve věku od 13 do 15 let v uplynulém měsíci vidělo na billboardech reklamy na cigarety. Zhruba 20 procent dětí pak vlastní předmět, na kterém je logo některé z cigaretových značek.
Šéf protitabákových aktivit WHO Douglas Bettcher uvedl, že je nezbytné úplně zakázat tabákovou inzerci, aby se zajistila ochrana mládeže před nebezpečnými reklamními sděleními. Zavedení zákazu je podle něj potřebné zejména v chudších zemích, kde se tabákové firmy často zaměřují na dívky.
"Polovičatá opatření nejsou dostatečná," řekl Bettcher. "Pokud je zakázána jedna forma reklamy, tabákový průmysl jednoduše přesune své velké zdroje na jinou formu. Vyzýváme vlády, aby uvalily úplný zákaz, který by rozbil tabákovou marketingovou síť," dodal.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
