"Musíme vycházet z toho, že do roku 2012 stoupnou ceny nových vozů v průměru minimálně o 2000 eur," řekl Verheugen. Plánované předpisy zahrnují přísnější limity pro emise oxidu uhličitého a povinné vybavení automobilů elektronickým stabilizačním systémem (ESP) a pneumatikami s nízkým valivým odporem, píše agentura DPA.
"Považuji to za obhajitelné, pokud se vyšší náklady na pořízení během doby života automobilu vyplatí díky vyšší efektivitě při využívání paliva a menšímu riziku nehod," řekl Verheugen.
Podle komise by měly automobilky upravit výrobu a vývoj motorů tak, aby se emise z nových vozidel snížily ze současných asi 160 na 130 gramů na kilometr. Dalších deset gramů by mohly ušetřit energeticky úspornější technologie v autě, například u klimatizací. Pokud by takovým pravidlům automobilky nevyhověly, měly by platit pokuty.
Podle Verheugena bude možné dosáhnout navrhovaného snížení emisí nejpozději do roku 2015. Eurokomisař pro životní prostředí Stavros Dimas přitom prosazuje, aby nové limity pro emise začaly platit již od roku 2012, připomněla DPA.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
