V polovině května se v médiích objevila informace o tom, že se stát již dohodl na ceně za 73,5 hektaru půdy pod plánovanou dráhou. To ovšem ministr popřel. "Teď mi řekněte, kdo to pustil. Žádná dohoda není," řekl Řebíček. "Jednání s Pentou stále běží." Zpráva o nákupu pozemků je přitom zásadní pro cenu, za niž vláda nakonec Letiště Praha prodá.
Nová dráha je klíčová. Kapacita současné ranveje přestává dostačovat. Řebíček odhaduje, že po vybudování nové odletové a přistávací plochy by letiště mohlo odbavovat namísto současných deseti milionů 40 až 50 milionů cestujících ročně.
"Trochu jsme chytili sekyru. Původně jsme chtěli privatizaci zvládnout do konce roku, teď ale počítáme s prvním čtvrtletím roku 2009," říká. Zpoždění však podle něj nesouvisí s nákupem pozemků, nýbrž s prací poradců a náročností celé transakce.
Ministerstvo financí přitom tento týden uvedlo, že v pondělí navrhne vládě přímý prodej letiště strategickému partnerovi. Ten by měl podle očekávání MF státu zaplatit více než 100 miliard korun. Ministerstvo tak dalo na doporučení společnosti Credit Suisse, která možnosti odstátnění letiště analyzovala.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
