"Zákaz stále platí," upozornila Opletalová. Podle ní se nyní MZV snaží získat podrobné informace z chorvatského ministerstva zemědělství, které nařízení o dovozu potravin vydalo. Nové opatření vyvolalo mezi českými turisty i cestovními kancelářemi silnou negativní odezvu.
Nelíbí se však ani chorvatskému ministerstvu cestovního ruchu. Jak v neděli informoval server Slobodna Dalmacia, ministerstvo cestovního ruchu zaslalo ministerstvu zemědělství návrh, aby zvážilo zrušení kontroverzní vyhlášky. Zda se tak stane, nyní české MZV zjišťuje.
Zákaz dovozu vybraných potravin platí pro všechny země včetně členů EU. "Osobní zásilky zakázaných produktů budou cestujícím odebrány a v souladu s platnými předpisy zlikvidovány," píše se v nařízení. Cestující by si tak měl dávat pozor například na domácí řízky, salámy nebo jogurty.
Jde v krátké době o druhou komplikací pro české turisty. Počátkem května bylo zveřejněno omezení pro cestování dětí na Jadran. Děti do 18 let cestující bez rodičů měli mít sebou podle původního znění notářsky ověřený souhlas od zákonných zástupců, navíc úředně přeložený. Po protestech českých cestovních kanceláří i českého zastupitelství Chorvaté nakonec požadavky zmírnili.
Kromě samotných změn vadí Čechům především malá informovanost o nich. "Chorvatské úřady by měly začít okamžitě pořádně a včas informovat české občany o tom, co je v Chorvatsku čeká za omezení, abychom se další komplikace nedozvídali vlastními cestami těsně před začátkem turistické sezony," uvedl dnes mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.
Chorvatsko je u Čechů nejoblíbenějším místem pro zahraniční dovolenou. Podle oficiálních chorvatských statistik loni do Chorvatska přijelo 670.000 Čechů, kteří zde strávili 4,4 milionu nocí. Podle počtu přenocování jsou Češi na čtvrtém místě za Němci, Slovinci a Italy. Neoficiální odhady však hovoří až o 900.000 českých rekreantů.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
