Třetí největší japonský výrobce aut se stejně jako další světové automobilky snaží alespoň částečně vyřadit dieselové motory. Jejich budoucnost je podle některých expertů kvůli rostoucí ceně nafty nejistá.
V roce 2012 by se měl nový vůz na elektřinu dostat i do Česka. Podle PR manažerky Nissanu Martiny Jiráskové ale bude záležet na mnoha faktorech. O ceně novinky zatím Japonci nechtějí hovořit. Pravděpodobně bude dražší než dieselové modely, kalkulaci pro Evropu ale nastíní až prodeje v USA a Japonsku.
Automobilka zvažuje i jiné možnosti. "Testuje auta na palivové články, vyvíjí hybridní motory, ale hodně daleko je právě ve vývoji lithiumiontových baterií," uvedla Jirásková. Také díky alternativním modelům a 13 plánovaným užitkovým modelům chce Nissan v následujících pěti letech každoročně zvyšovat zisk o pět procent a v roce 2012 dosáhnout na milion prodaných užitkových vozů.
Automobilka do Brna přivezla mimo jiné koncept dodávky NV200. Lehce futuristické auto uvedla premiérově už loni na podzim na tokijském veletrhu. Sám Nissan mluví o kombinaci dodávky a mobilní kanceláře. Uvnitř vozu je totiž patentovaný posuvný úložný box, který je při jízdě skryt v zavazadlovém prostoru. Po příjezdu do cíle se pomocí hydraulických pístů vysune a uvolněný prostor se přemění na mobilní kancelář.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
