"Představa hlavního města Prahy, že bude disponovat akciemi, není reálná," řekl serveru Topolánek. "Nemohu najít jediný argument, proč by takový krok prospěl privatizaci či zvýšil prodejní cenu," dodal premiér.
Podle serveru ale Topolánek připouští, že Praha může při splnění různých podmínek získat zhruba třetinu výnosů z privatizace, který se očekává minimálně ve výši 100 miliard korun.
"Taková je dohoda. Nicméně představa Prahy, že bude disponovat volnými penězi z prodeje letiště v Ruzyni, rovněž není reálná," uvedl premiér s tím, že se nebrání třetinové alokaci výnosu na pražské infrastrukturní projekty. "Chci ale standardní a transparentní proces. Vláda může poskytnout hlavnímu městu peníze pouze na předem identifikované a vysoutěžené projekty," naznačil premiér.
Pražské letiště je považováno za jednu z největších investičních příležitostí v oboru. Čistý zisk letiště loni vzrostl o 14 procent na 1,1 miliardy korun. Možnosti privatizace letiště analyzovala pro ministerstvo financí společnost Credit Suisse jako takzvaný malý poradce.
Podle dřívější představy mezi vládou a hlavním městem měla Praha získat 34 procent akcií společnosti Letiště Praha. Důvodem zřejmě byl povolební politický kalkul ODS, aby prostřednictvím vlastníka 34 procent Letiště Praha mohla tato strana dohlédnout na transparentní prodej společnosti, napsal dnes server EuroOnline.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
