Francie a Německo se rozhodly jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110 gramy CO2 na kilometr. Merkelová dnes označila dohodu v této otázce za "důležitý průlom", další podrobnosti dohody však neprozradila.
Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění CO2 do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí mnohem více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi CO2 než například právě Francie či Itálie.
Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má vyjít vstříc kompromisní plán Evropské komise.
Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy Evropské unie a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
