ČOI na svých internetových stránkách uvedla, že inspektoři za první tři měsíce letošního roku zajistili 30.760 falzifikátů v hodnotě 49 milionů korun. Zhruba 57 procent zabavených plagiátů přitom tvořily oděvy a textil. Čtvrtinový podíl pak měly falzifikáty audio a video výrobků. Podíl padělků obuvi, hodinek či počítačových her se pohybuje v procentech. "Nejčastěji byly zabavovány padělky ochranných známek Puma, Adidas, Lacoste, Diesel, Nike a Diddl," stojí ve zprávě ČOI.
Prodejci padělků, které jsou k mání zejména na tržištích, podle ČOI mění svou taktiku, aby unikli odhalení a zabavení zboží. "Na stáncích bylo vystaveno pouze několik kusů falzifikátů a další v různých skladovacích prostorách mimo prodejní místo a kontrolu inspektorů," uvedla ČOI. Padělky originálních výrobků podle zjištění ČOI stále častěji nabízejí i pochybné internetové obchody. Že jde o falzifikáty spotřebitelé zjistí až po zaplacení až převzetí zboží.
Za první tři měsíce letošního roku poskytla ČOI k humanitárním účelům bezplatně téměř čtyři tisíce kusů zabavených výrobků, jejichž hodnota se v cenách originálů pohybuje kolem 5,5 milionu korun.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
